تبیین درست انتخابات باعث افزایش مشارکت مردم می‌شود   
کد خبر: 4201943
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

تبیین درست انتخابات باعث افزایش مشارکت مردم می‌شود   

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی و واحد بیرجند گفت: تبیین درست انتخابات و جایگاه آن و ایجاد فضای بانشاط، اظهارنظر آزادانه، تریبون آزاد به افزایش مشارکت می‌انجامد.

علیرضا عزیزی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی واحد بیرجندعلیرضا عزیزی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی و واحد بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انتخابات جلوه مشارکت مردم در حاکمیت است، گفت: حضور حداکثری مردم به معنای همراهی بیشتر با حکومت اسلامی است.

وی بیان کرد: با مقایسه قدرت رایزنی بین‌المللی و پیشبرد اهداف داخلی بین دولت‌ها و مجالسی که با اتکا به آرای بیشتری انتخاب شده‌اند با مجلس و دولتی که رأی کمتری داشته است این موضوع برای مردم قابل تبیین است.

عزیزی اظهار کرد: قطعاً اعتبار انتخابات به حضور مردم بستگی دارد و در حکومتی که ویژگی «مردم‌سالاری» را یدک می‌کشد، اهمیت مردم در تصمیمات انکارناپذیر بوده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در خصوص انتخابات سالم تصریح کرد: شفافیت در مباحث مالی کاندیداها و خرج کردشان در تبلیغات، نظارت بر اجرای درست قانون انتخابات و حفظ فضای انتخابات جهت جلوگیری از نفوذ دشمن باعث امنیت و سلامت انتخابات می‌شود.

وی بیان کرد: تبیین درست انتخابات و جایگاه آن و ایجاد فضای بانشاط، اظهارنظر آزادانه، تریبون آزاد و... به افزایش مشارکت خود به خودی مردم می‌انجامد.

عزیزی اظهار کرد: روشن است اگر دشمنان در کاهش مشارکت مردم در انتخابات که هدف اصلی آن‌ها محسوب می‌شود موفق شوند باعث تضعیف اعتبار و قدرت ایران در عرصه بین‌المللی شده و به شدت سعی خواهند کرد با موج‌سواری بر این محور، ایران را در موضع ضعف و تحریم‌های بیشتر قرار دهند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند با بیان اینکه فرد اصلح در بین کاندیداها کسی است که در زمینه‌هایی تخصص و تلاش داشته باشد، گفت: آشنایی با قانون، اصول قانونگذاری و استانداردهای جهانی در قوانین مختلف و شناخت دقیق نیازهای مبتنی بر آمایش حوزه انتخابیه جهت جلب توجه حاکمیت و مردم برای رفع این نیازها با درج در برنامه‌های توسعه و بودجه و... انجام شود.

انتهای پیام
captcha